Tuesday, September 27, 2011

DAY 2 - your best friend

  Hmm, den här var lite svårare. Jag har aldrig riktigt varit en av de där flickorna som har en "BFF" eller så, har helt enkelt haft flera goda vänner och så... Just nu måste jag säga att det är ganska tight mellan Siiri och Blanca, de är båda jätte nära vänner till mig men på helt olika sätt, verkligen. Men om jag skall tänka på en människa som jag kan tala om allt med, som alltid finns där för mig och som jag just nu saknar helt enormt, så är det Siiri.


Siiri och jag lärde känna varandra i gymnasiet genom gemensamma vänner, men blev aldrig så där super nära förrän slutet av gymnasiet. Hon kom som en räddande ängel utan en sekunds tvekan då min pojkvän efter 2 år ihop lämnade mig, och efter det blev vi helt enkelt bästa vänner, without a doubt. Hon hjälpte mig över hela jävla brek-uppen och efter det spenderade vi typ hela sommaren tillsammans, reste, festade, hade vinkvällar, satt uppe halva natten och snacka skit osv osv. Vi blev bästa vänner helt i sista stunden vilket jag nu i efterhand är ganska ledsen över.
Siiri flyttade till London i slutet av sommaren, och jag är såklart jätte glad för hennes del att hon är dit ute i världen och lever drömmen, men samtidigt saknar jag henne helt otroligt mycke! Blev så van med att ha henne around, hon blev en del av vardagen liksom. Att tala på skype nästan varje dag är ändå inte helt samma sak.

Men that's that, en liten presentation om personen jag skulle säga att är min bästa vän.
Älskar och saknar dig Seeweed. <3

No comments:

Post a Comment